Aucune connexion possible

Accueil Forums TV Orange TV Aucune connexion possible

19 sujets de 1 à 19 (sur un total de 19)
  • Auteur
    Messages
  • #10525
    Avatarlussy38
    Membre

    Bonsoir, nous avons reçus notre décodeur TV UHD 87 aujourd’hui,l’avons installé point par point mais rien ne se passe, après « init » l’image se bloque parfois (quand ça marche) sur le logo orange. Nous sommes en péritel et raccords prises jaunes. Que faire ??? Merci d’avance…

    #29325
    AvatarGeoffrey
    Membre

    Bonsoir, même problème que Sandrine sur un autre fil de discussion. Ma réponse :

    Quote:
    bonjour, s’il s’agit d’un nouvel abonnement il faut peut-être attendre un peu. Il faut regarder l’avancement de la commande sur le site d’Orange http://www.orange.fr/bin/frame.cgi?u=http%3A//espaceclientv2.orange.fr/suivicommande.php

    #29326
    Avatarlussy38
    Membre

    Ca fait déjà un bout de temps que nous avons reçus le décodeur en fait… et toujours rien.

    #29327
    AvatarGeoffrey
    Membre

    Et après un redémarrage électrique de la livebox ? Il faut essayer de voir si ça fonctionne avec un autre port ethernet.

    Ce n’est pas branché en CPL ? La carte est dans le bon sens ?

    Sinon, il faut essayer de voir avec le chat sur le site d’Orange qu’ils réinitialise le décodeur à distance.

    #29328

    Bonjour lussy38,

    Pas de nouvelle, bonne nouvelle.

    Il semblerait que le service télévision fonctionne désormais.

    Dans le cas contraire, n’hésitez pas à revenir sur ce topic.

    Bonne journée.

    #29329
    Avatarsteelydan
    Membre

    Dear Rolland,

    Same problem:

    Decoder-stuck on ‘INIT’. TV- ‘ORANGE’ logo

    Liveplugs (HD)- 3 lights on both correct

    All connections checked; card removed and cleaned. Have re-booted several times.

    Worked OK when first installed.

    #29330

    Hello steelydabn,

    You Could communicate me in MP your name, first name and phone number so as to reach your file(case).

    Good day.

    #29331

    @steelydan,

    You could put out electrically the decoder then the Livebox.

    Wait for 4 in 5 minutes then reconnect Livebox. When the light @ will be fixed, to relight the decoder.

    The update is going to begin.

    I stay in the listening.

    #29332
    Avatarsteelydan
    Membre

    Dear Rolland,

    Desole. I followed your instructions, twice. Decoder returns to ‘INIT’.

    #29333

    @

    Regrettably if the decoder remains blocked, it’s necessary to proceed to an exchange relay.

    I send you the modalitie of exchange to MP.

    A+

    #29334
    Avatarsteelydan
    Membre

    Rolland, you are a ‘Prince among men’ !

    Voucher No. received. I will let you know how I progress.

    #29335

    Hello steelydan,

    Thank you for the compliment.

    I stay in the listening.

    A+

    #29336

    Hello steelydan,

    What is that the light @ of Livebox is fixed ?

    If yes, disconnect the decoder, the liveplugs, the Livebox during five minutes.

    Then reconnect Livebox.

    When the light @ is fixed reconnect both liveplugs and the decoder.

    A+

    #29337
    Avatarsteelydan
    Membre

    Dear Rolland,

    Sorry, followed your instructions and decoder returned to: –:–

    #29338

    @

    We are going to make out a will without Liveplugs.

    Disconnect the decoder of the television set and connect it directly on Livebox.

    What is that the decoder updates?

    A+

    #29339
    Avatarsteelydan
    Membre

    ‘Init’ then our old friend: –:–

    #29340

    @

    Then taking verify your connections, filtre, livebox, décodeur on yellow port.

    #29341
    Avatarsteelydan
    Membre

    Dear Rolland,

    Thank you for taking so much time with my problem.

    I will re-install the complete system tomorrow.

    For now- Bonsoir !

    #29342
    Avatarsteelydan
    Membre

    Dear Rolland,

    I regret, no success over the weekend. Decoder always returns to: –;–.

    Where do I go from here ?

19 sujets de 1 à 19 (sur un total de 19)
  • Vous devez être connecté pour répondre à ce sujet.